Το ΥΠΠO σχετικά με τη χρήση εθνικών συμβόλων για το θέμα Coca Cola
Τι απαντά το ΥΠΠΟΑ στον Κ. Στρατή σε σχέση με τα εθνικά σύμβολα και τη χρήση απεικόνισής τους.
Απάντηση στον τέως υπουργό Πολιτισμού, Κωνσταντίνο Στρατή — ο οποίος σε σχέση με την υπόθεση της Coca Cola και τη χρήση απεικόνισης του Παρθενώνα σε διαφημιστικές συσκευασίες της αναφέρει ότι η σημερινή κυβέρνηση ακύρωσε την απόφασή μας της 4.7.2019 και περιόρισε τον όρο “απεικόνιση” μόνο στην πιστή και ακριβή αποτύπωσης της φυσικής εικόνας των μνημείων, ώστε να μην απαιτείται άδεια του Υπουργείου Πολιτισμού και καταβολή τελών υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για τη χρήση των πάσης φύσεως τεχνικών και καλλιτεχνικών αποδόσεων — δίνει το υπουργείο Πολιτισμού.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, «τα ανεπαρκή διοικητικά-νομικά αντανακλαστικά της προηγούμενης ηγεσίας αποτυπώνονται στην περιβόητη υπουργική απόφαση της 4ης Ιουλίου την οποία επιχειρεί να την κάνει σημαία του ενώ αυτή στο σύνολό της προσβάλλει το σύνολο του νομικού μας πολιτισμού καθώς και του κράτους δικαίου».
1.Τον Αύγουστο του έτους 2018 η εταιρεία «Coca — Cola Hellas» παρουσίασε μια αναμνηστική και συλλεκτική φιάλη, προς τιμή του νησιού της Κρήτης και της πλούσιας ιστορίας του, επί της οποίας υπήρχε σκίτσο — σύνθεση τοιχογραφιών του Παλατιού της Κνωσσού. Προ της κυκλοφορίας της φιάλης η εταιρεία αιτήθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου τη χορήγηση πληροφοριών σχετικά με την αναγκαιότητα λήψης σχετικής άδειας χρήσης, με την αρμόδια ΕΦΑ να αποφαίνεται ότι δεν είναι αναγκαία η λήψη της άδειας αυτής.
2. Το Νοέμβριο του έτους 2018 η ίδια εταιρεία «Coca — Cola Hellas» απευθυνόμενη στην εν θέματι αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, προκειμένου να λάβει άδεια ελεύθερης σχεδιαστικής σύνθεσης — σκίτσου για τη διαφήμιση συλλεκτικής συσκευασίας αφιερωμένης στην Αθήνα. Η ΕΦΑ Πόλης Αθηνών, σε απάντηση του ανωτέρω αιτήματος, ενημέρωσε την ενδιαφερόμενη εταιρεία ότι δεν απαιτείτο άδεια χρήσης για την ελεύθερη σχεδιαστική απεικόνιση, από πλευράς αρμοδιοτήτων Υπουργείου Πολιτισμού.
3. Η διαφημιστική καμπάνια της «Coca — Cola Hellas» έχει ως έναρξη χρόνο προγενέστερο της 04-07-2019 χρονικό σημείο κατά το οποίο άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση αναπαραστάσεων και συνεπώς δεν καταλαμβάνεται απ’ αυτό.
Τα ανεπαρκή διοικητικά-νομικά αντανακλαστικά της προηγούμενης ηγεσίας αποτυπώνονται στην περιβόητη υπουργική απόφαση της 4ης Ιουλίου την οποία επιχειρεί να την κάνει σημαία του ενώ αυτή στο σύνολό της προσβάλλει το σύνολο του νομικού μας πολιτισμού καθώς και του κράτους δικαίου.
Τέλος συμφωνούμε με την αναφορά του κ. Στρατή στη ρήση του Αβραάμ Λίνκολν ότι «μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους για όλο τον καιρό αλλά όχι όλους για όλο τον καιρό» και για αυτό η πλειοψηφία του ελληνικού λαού έθεσε την πολιτική του ιδίου και του ΣΥΡΙΖΑ στο περιθώριο.
Πηγή